Digital Dictatorship: Facebook Blocks RT News

Russian state TV channel RT has lashed out at Facebook after the social networking giant blocked its popular In the Now page

Facebook has blocked a popular page run by Russian state TV channel RT, the channel’s editor said Monday, criticising the move as an attack on media rights.

“We had a subsidiary project in English, In the Now. The project was wildly popular — 2.5 billion views and four million subscribers on Facebook alone!” RT editor-in-chief Margarita Simonyan said on her Telegram social network account.

She said a report aired by CNN about the project being financed by the Russian state led to “Facebook immediately blocking us! Without presenting any of the accusations.”

“We didn’t violate any Facebook rules,” she said.

Simonyan said it should not be an issue that the page did not disclose its Russian funding to visitors.

Asked to comment, Kremlin spokesman Dmitry Peskov said RT “must receive an explanation from Facebook regarding what exactly was the reason” for it being blocked.

It was not possible to access the In the Now Facebook page on Monday.

A YouTube channel describes the project as striving “to build a community of mindful media consumers around important, curious and purpose-driven content.”

Launched on YouTube in March 2014, it makes no mention of any affiliation with RT or Russia and reports over 2.8 million views.

The topics of the most recent videos include cleaning up the oceans, the yellow vest protests in France, the rise of atheism and Russian football hooligans.

The EU-funded project EU vs Disinfo, a campaign to “respond to pro-Kremlin disinformation”, has said In the Now was launched to attract younger audiences turned off by RT’s political stories.

It does this “by adding videos with high emotional and entertainment value” which are used as “bait” to “camouflage” the project’s ties to Russia, EU vs Disinfo said.

Last month, Facebook said it had removed over 500 pages originating in Russia for engaging in “coordinated inauthentic behaviour”.

Most of the removed accounts were found to be linked to employees of Sputnik, a state news agency launched in late 2014 that is also run by Simonyan.

Facebook said at the time that the blocked pages created accounts “to mislead others about who they were and what they were doing”.

Original Article:https://www.france24.com/en/20190218-russias-rt-fumes-after-facebook-blocks-wildly-popular-page

Read More:Breitbart Also On List Of Google Banned Conservative News, Leaked Emails Show

Read More:Big Tech Merges With Big Brother To Make The Beast System

Read More:Tech Giant’s Censorship Plan Was Coordinated, Premeditated Attack On American Liberties

1 Comment

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.